Page 364 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 364
KUR’AN ÜZERİNDE KONUŞMAK, MUSHAF ÜZERİNDE KONUŞMAK
ANLAMINA GELİR Mİ? 363
Mushaf’ın güvenilirliği konusunda ortaya çıkan bir şüphe,
Kur’an-ı Kerim’i de şüpheli hale getirir. Çünkü Mushaf’ın
korunmuşluğu hangi düzeyde garanti edilebilirse Kur’an-ı
Kerim’in korunmuşluğu da ancak o düzeyde garanti edilebilir.
Mushaf ’ın ilahi bir yolla değil de Sahabe’nin imkân ve kabiliyet-
leri oranında korunduğunu söylemek ile Hz. Muhammed’e inzal
olunan ayetlerin günümüze tam olarak intikal etmediğini söyle-
mek arasında gerçek anlamda bir fark yoktur. Bu, Sahabe’nin
bazı Kur’an ayetlerini Mushaf ’a almadığı veya ayet olmayanı
ayetmiş gibi Mushaf ’a yerleştirdiği demek değil; Sahabe’nin
kendilerine Hz. Peygamberden intikal eden ayetleri olduğu hal
üzere “Mushaf ” şeklinde koruyabilme güç ve imkânlarının olma-
dığını söylemek demektir. Bundan dolayı da yapılan böyle bir
ayırımın mantıki sonucu, Müslüman geleneğin inancının aksine,
Kur’an-ı Kerim’in Peygamberimize inzal olduğu hal üzere ken-
disinden sonraki nesle ulaştırılamamış olması olacaktır.
Bu ayırımı yapanların böyle bir niyetlerinin olup olmama-
sının konumuz açısından bir önemi yoktur. Ayırımı yapanın
niyetinden bağımsız olarak ortaya çıkan mantıki sonuç budur.
Bu ayırıma göre;
1. Kur’an-ı Kerim ilahi koruma altında, Mushaf beşerî ko-
ruma altındadır.
2. İlahi olan (Allah), mükemmel ve kusursuz olduğundan
koruması da mükemmel ve kusursuz olur. Bu nedenle
O’nun koruması altında olan Kur’an-ı Kerim, kusursuz,
tam ve hatadan münezzeh olur.