Page 364 - Mustafa Baş KUR’AN-I KERİM’İN MADDİ VARLIĞI
P. 364

KUR’AN ÜZERİNDE KONUŞMAK, MUSHAF ÜZERİNDE KONUŞMAK
                                ANLAMINA GELİR Mİ?                 363

          Mushaf’ın  güvenilirliği  konusunda ortaya  çıkan  bir  şüphe,
          Kur’an-ı Kerim’i de şüpheli hale getirir. Çünkü Mushaf’ın
          korunmuşluğu hangi düzeyde garanti edilebilirse Kur’an-ı
          Kerim’in korunmuşluğu da ancak o düzeyde garanti edilebilir.
          Mushaf ’ın ilahi bir yolla değil de Sahabe’nin imkân ve kabiliyet-
          leri oranında korunduğunu söylemek ile Hz. Muhammed’e inzal
          olunan ayetlerin günümüze tam olarak intikal etmediğini söyle-
          mek arasında gerçek anlamda bir fark yoktur. Bu, Sahabe’nin
          bazı Kur’an ayetlerini Mushaf ’a almadığı veya ayet olmayanı
          ayetmiş gibi Mushaf ’a yerleştirdiği demek değil; Sahabe’nin
          kendilerine Hz. Peygamberden intikal eden ayetleri olduğu hal
          üzere “Mushaf ” şeklinde koruyabilme güç ve imkânlarının olma-
          dığını söylemek demektir. Bundan dolayı da yapılan böyle bir
          ayırımın mantıki sonucu, Müslüman geleneğin inancının aksine,
          Kur’an-ı Kerim’in Peygamberimize inzal olduğu hal üzere ken-
          disinden sonraki nesle ulaştırılamamış olması olacaktır.

              Bu ayırımı yapanların böyle bir niyetlerinin olup olmama-
          sının konumuz açısından bir önemi yoktur. Ayırımı yapanın
          niyetinden bağımsız olarak ortaya çıkan mantıki sonuç budur.
          Bu ayırıma göre;

            1.  Kur’an-ı Kerim ilahi koruma altında, Mushaf beşerî ko-
                ruma altındadır.

            2.  İlahi olan (Allah), mükemmel ve kusursuz olduğundan
                koruması da mükemmel ve kusursuz olur. Bu nedenle
                O’nun koruması altında olan Kur’an-ı Kerim, kusursuz,
                tam ve hatadan münezzeh olur.
   359   360   361   362   363   364   365   366   367   368   369